Kirjanpito ei enää edellytä kasvavia mappikasoja ja nauhalaskinta. Kirjaukset hoituvat näppärästi vaikka läppärillä - ja aikaa jää asiantuntijatyölle!
Upea määrä erilaisia asiakasyrityksiä, monet asiakkaina edelleen!!
Veroilmoitus tehdään vain kerran vuodessa - mutta joka vuosi ja jokaiselle yritykselle!
Yksikään tilinpäätös ei synny itsestään, ei edes sähköisten järjestelmien aikakautena.
Sähköposti on pääasiallisin kommunikointikanavamme: vasteaikamme <24h
Accounting and Reporting
Kirjanpidon hoitaminen käsittää kaikki kirjaukset ja alv-laskennan sekä tulosraportin kolmen kuukauden välein. Suosittelemme toimittamaan aineiston kuukausittain. Yli kolmen kuukauden jaksot vain poikkeustapauksissa!
Accounting is proceeded monthly or four times a year. All invoices and receipt must be sent within two weeks after month end. VAT is recorded accordingly, period's report will be available in two weeks.
Alk. 55€/kk (alv 0%)
From 55€/month (+ VAT)
Closing Discussion
Tilinpäätös on kirjanpidollisesti vuoden kohokohta ja se pitkälti myös määrittää mm. tilikaudelta suoritettavat verot. Kerran vuodessa olisi muutenkin hyvä käydä yrityksen asiat läpi eli lämpimästi suosittelemme tilinpäätöskeskustelua kaikille päätoimisille yrittäjille.
Closing is the final step for financial accounting, and has many impacts e.g. on final taxes. Before this a follow-up discussion is highly recommended.
Alk. 32,50€/max 30min (alv 0%)
From 32,50€/max 30mins (+ VAT)
Closing of the Books
Tilikauden päätteeksi tehdään tilinpäätös. Tmi-yrityksillä se ei tavallisesti sisällä erittelyjä vaan ainoastaan taseen ja tuloslaskelman, osakeyhtiöillä vaatimukset ovat laajemmat.
Closing of the books will be done once a year. Usually it takes place after December (and accountants are very busy from January to April). Financial statements must be filed during spring. All our clients will receive their files by end of March.
Alk. 65€/vuosi (alv 0%)
From 65€/year (+ VAT)
Tax Return
Veroilmoitus tehdään kerran vuodessa, tavanomaisesti heti tilinpäätöksen jälkeen. Tätä varten pyydämme yrittäjältä yleensä muutamia lisätietoja, joiden avulla varmistetaan, että kaikki oleellinen on huomioitu. Verokarhua ei tarvitse pelätä, kun kaikki ilmoitukset ovat kunnossa.
Tax return is filed once a year. For tax forms we'll ask couple of questions to ensure all costs are deducted. Also we might need some additional information about the legal company. Taxes are completed in April.
Alk. 65€/vuosi (alv 0%)
From 65€/year (+ VAT)
Budget / Cash Flow
Budjetti on yritystoiminnan tärkein työväline. Se voidaan toteuttaa joko kassavirran ohessa tai erillisenä excel-laskelmana. Asiakkaamme saavat meiltä valmiin laskelman, jota voivat jatkossa itse päivittää seuraaville vuosille.
What is your profit this year? Budget is the most usefull calculation for financial planning. For effective cash balance management a cash flow calculation is always recommended. We're providing both as additional service.
Alk. 95€/laskelma (alv 0%)
From 95€/calculation (+ VAT)
Calculations & Documents
Yritystoiminnassa tarvitaan aika ajoin erilaisia laskelmia. Aloitteleva yrittäjä voi olla oikeutettu starttirahaan, jonka hakemiseksi tarvitaan yksityiskohtainen liiketoimintasuunnitelma sekä realistiset kannattavuuslaskelmat. Oman yrityksen myyntiä harkitsevan kannattaa puolestaan kartoittaa etukäteen veroseuraamukset.
For active businesses or when starting a new business you most likely need some calculations and legal documents. We'll help you - just tell us what & when!
Alk. 55€/kpl (alv 0%)
From 55€/document (+ VAT)
Guidance
Kysyvä ei tieltä eksy. Verotus ja muu sääntely on viime vuosina muuttunut ripeään tahtiin. Yksin pohdintojen kanssa ei kannata jäädä. Todennäköisesti kysymykseen on jo valmiina vastaus, muussa tapauksessa selvitämme asian puolestasi.
When running a business you will encounter many changes and might feel a little confused from time to time. We're here to help you! Please note: a basic level (max 10 mins) guidance is included in the monthly fees.
Alk. 27,50€/kysymys (alv 0%)
From 27,50€/question (+ VAT)
Customized Chart of Accounts
Useimmiten kirjanpito-ohjelmistot on rakennettu ns. perustilikartan pohjalta ja se toimiikin aluksi yleensä hyvin. Jossain vaiheessa saatetaan kuitenkin huomata, että tiettyjä kulu- tai tuottoeriä olisi tarpeen seurata eritellysti. Tilikartan kustomointi on tällöin ajankohtaista - muutokset suunnitellaan aina yhdessä!
Are you not entirely satisfied with your financial reports? The chart of accounts can be updated - just tell us what items would you like to list separately. You can also ask some tips from your accountant.
Alk. 27,50€/päivitys (alv 0%)
From 27,50€/update (+ VAT)
Ready-to-use Calculations
Yritystoiminnan talouden hallinnoinnissa tarvitaan monenlaisia apuvälineitä. Sähköinen taloushallinto on ratkaissut osan ongelmista, mutta myös tällöin mm. ajopäiväkirja täytyy taltioida erikseen. Olemme valmistelleet yleisimmin tarvittavista laskelmista avuksesi valmiit pohjat - tilaathan omasi!
Couple of additional calculations usually needed for financial accounting. We have prepared some ready-to-use workbooks - please order yours.
[Layouts in English available limited.]
Alk. 27,50€/laskelma (alv 0%)
From 27,50€/calculation (+ VAT)
Koko maailman digitalisoituessa myös taloushallinto on vahvasti matkalla kohti sähköisiä järjestelmiä ja kirjanpidon automatisoitumista. Paperipinoja tuskin kukaan jää kaipaamaan, mutta täydellisen sähköiseen maailmaan on meidän näkemyksemme mukaan vielä aika paljon matkaa. Askel kerrallaan edetään - suurella mielenkiinnolla seuramme kuinka järjestelmät ja prosessit kehittyvät. Omalta osaltamme siirtymä on niinikään aluillaan: tavoitteenamme on mappien määrän puolittaminen seuraavan kolmen vuoden aikana.
Moni yritys on ollut ensin orastava ajatus, sitten ehkäpä hienoinen toive ja lopulta konkreettisempi toimintasuunnitelma. Mikäli suunnittelet kokonaan uuden yrityksen perustamista, kannattaa kartoittaa mahdollisuudet starttirahalle. [Lisätiedot löydät täältä.]
Oletko vasta kokeilemassa siipiäsi yrittäjänä? Ja päivätyö pitää sinut vielä kiireisenä suurimman osan aikaa. Sivutoiminen yrittäjyys on erinomainen vaihtoehto liiketoiminnan aloittamiselle - näin on alkanut myös tämän yrityksen tarina! Ota yhteyttä, niin keskustellaan asiasta tarkemmin.
* tositemäärälle on tiukka raja
Olemme saaneet kunnian auttaa alkuun monenmonta uutta yrittäjää. Yritystoiminnan alussa korostuvat eri asiat kuin liiketoiminnan jo ollessa vakaampaa. Jokaisessa elinkaaren vaiheessa vankka taloushallinnon tukipilari on yrittäjälle tärkeä yhteistyökumppani. Toivottavasti pääsemme tekemään tuloksellista yhteistyötä myös Sinun vastaperustetun yrityksesi kanssa!
Lakisääteisen kirjanpidon ohella jokainen yritys tarvitsee jossain vaiheessa myös yritystoiminnan kehittämisen palveluja. Taloushallinnon prosessit on hyvä käydä läpi, mutta vieläkin tärkeämpää on varmistua hyvästä asiakaskokemuksesta. Haluathan sinäkin yrityksesi tunnettavan sen hyvän palvelukokemuksen kautta eikä pelkästään nimeltä?
Debet, kredit... miten se nyt menikään...?
Jätä tiliristikot meille ja keskity olennaiseen!
[Hinnastomme voit tilata yhteydenottolomakkeella]